U bent hier: Pers » Nieuwsberichten » Positieve vibe op The Hair Project 2017

NIEUWSBERICHT

Positieve vibe op The Hair Project 2017

Persbericht, Kortrijk 15 maart 2017

The Hair Project, in een vernieuwde opzet van zijn vroegere format, heeft op 12 & 13 maart plaatsgevonden in Kortrijk Xpo. Ruim 13.100 kappers hebben het event bezocht (een lichte stijging van 2% tov 2015). Dankzij een ruimer merkenaanbod en een inspirerend programma heerste er een echte positieve vibe op de vloer! Het kappersevent staat opnieuw sterk in de steigers om verder door te groeien naar een volwaardig representatief vakplatform voor kappers.  Het kappersvak in de Benelux verdient immers haar eigen event.

Het unieke concept van The Hair Project legt de focus op kwaliteit in alle onderdelen van het event. Er is een duidelijke splitsing tussen het ‘business & netwerk’ gedeelte in de ‘Brand boxes’ en de directe verkoop in de Warehouse. De ‘Runway’ en de ‘Hubs’ leggen dan weer de nadruk op het vakmanschap via inspirerende shows en vaktechnische presentaties. Deze aanpak met een aanbod op maat van de professionele kapper wordt bijzonder gewaardeerd en sprak belangrijke (nieuwe) merken aan zoals Moroccanoil, Matrix, L’Oréal Professionnel, Wella, Sebastian, Sassoon, Moose, Olaplex, Paul Mitchell, Kemon, Balmain, Denman enz om aanwezig te zijn. Het aanbod groeit dus opnieuw en het ziet er naar uit dat nog meer merken zullen volgen in 2019. Een duidelijke positieve evolutie!

Kleur als accessoire

Tijdens de diverse shows was duidelijk te merken dat kleur een belangrijke trend wordt deze zomer: roze, paars, groen…regenboogkleuren werden zowel on stage als in de wandelgangen gespot! De shows vonden plaats in een gezellige & sfeervolle setting en werden druk bezocht. De Oostenrijkse L’Oréal ambassadeur Bertram K bracht tijdloze en elegante coupes. De Belgische ambassadeurs van het merk - Thierry Huys, Edwin Brabants, Michael Del Bianco & Fabrizio Castellano - brachten dan weer veel kleur op het podium met als statement ‘Haircolor is the new make-up’. Moroccanoil bracht in première in België de nieuwe ‘Inspired by the New York Collection’ waar glamour, fashion, braids & knotwork omnipresent waren. Bobhead bracht voor Wella & Sebasatian veel creativiteit, rock’ n roll & eigenzinnige kleurrijke kapsels. Biguine pakte uit met hun nieuwe lente/zomer collectie 2017: vrouwelijke en draagbare coupes. De creatieve Mauro Galzignato bracht een Italiaanse toets aan het programma voor Kemon. En last but not least: William de Ridder presenteerde zijn nieuwste collectie ‘Aquarelle’ met pastelkleurige kapsels. Al de modellen werden bovendien aangekleed in prachtige ‘schilderachtige’ kledij van modeontwerper Nicky Vankets .

Na afloop van elke show op het hoofdpodium, poseerden de modellen op twee andere catwalks. Zo kreeg iedereen de gelegenheid om de kapsels van heel dichtbij te bekijken en te fotograferen. Wie de volgende dag direct met deze trendy looks aan de slag wilde in de salon, kon in The Hubs terecht voor een vaktechnische uitleg over deze en andere trendcollecties. Topkappers van vele firma’s deelden hun kennis en visie op trends tijdens vijftig vaktechnische presentaties. Onder meer de presentaties van de Britse ‘Barber of The Year 2016’ Darryn Pitman (Dear Barber) & Dessange tekenden ‘full house’.

Tevredenheid heerst

De organisatie en de exposanten kijken heel tevreden terug op de voorbije editie. Niet alleen vanwege de sterke bezoekersopkomst, maar ook omdat exposanten het bestaansrecht van The Hair Project luidop claimen en bevestigen. Verder is de terugkeer van een groeiend aantal grotere merken door de bezoekers als een duidelijke meerwaarde ervaren. Kappers voelen zich hierdoor ondersteund en gewaardeerd in hun vak.  De organisatie zal zich blijven inzetten om verdere groei te realiseren tot een volwaardig en representatief vakplatform dat als dé referentie geldt voor de kappersbranche in de Benelux.

Volgende editie: 24 & 25 februari 2019 in Kortrijk Xpo

De volgende editie van The Hair Project zal plaatsvinden op 24 & 25 februari 2019 in Kortrijk Xpo. Wie The Hair Project volgt op Facebook en/of Twitter blijft op de hoogte van al het nieuws over het evenement.

Contact The Hair Project

KORTRIJK XPO - Annick Pycarelle – annickpycarelle@kortrijkxpo.com – Tel. +32 (0)56 24 11 11.